Tandborstning

Såg en artikel om tandborstning i aftonbladet där de säger att de flesta gör fel.
Jag vet inte vad jag ska säga om den.

Jag har inte vart jättenoga med att borsta tänderna under mitt liv, men ätit mycket godis och onyttiga saker ändå.
Även om jag inte vart så noga så har jag aldrig haft något hål.
När jag gick i skolan hann jag typ aldrig borsta tänderna på morgonen.
Istället tuggade jag mycket tuggummi.

Men tänker nog ändå prova de dem säger, för har vart lite mer noga nu senaste tiden.
De dem vill man ska göra är att ta mycket tandkräm och inte skölja.
Sen lägger jag till med att borsta tungan.
Vilken fräsch mun jag kommer få!

Har ni något bra tips på tandkräm som ger vitare tänder?

Ta inte för lite tandkräm på borsten. Två centimeter ska det

Kommentarer
Postat av: nadia

Jag får jättelätt hål i tänderna, spelar ingen roll hur mycket jag borstar. Men det var bara något år sedan jag fick reda på att man inte skulle skölja efter borstning. Så förhoppningsvis är jag hålfri nästa gång jag besöker tandläkaren..

2010-11-19 @ 19:17:05
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ditt namn:

Din emailadress:

Ämne:

Meddelande:



bloggping
dansandeman -

RSS 2.0